Hajdúszoboszló + Virágkarnevál @ Debrecen

2007 Augusztus 18-25-ig Hajdúszoboszlón nyaraltam a párommal. A szállásunk a Bungalló panzióban volt, amely hagyott némi kifogásolni valót maga után:

• Két szobához tartozott egy olyan fürdőszoba, ahol bent volt a WC. Ez végülis nem volt vészes, a szomszédaink nem jártak oda sokat. Takarítás a hét nap alatt egyszer sem volt, vagy nem vettük észre.
  • A szálláshoz félpanziós elleátást kértünk (reggeli 500 Ft + vacsora 1000 Ft). Hát ez felháborító volt! Az 500 Ft-os reggeliben volt 3 szelet parizer vagy valami hasonló, 1/4 azaz egy negyed paradicsom, némi margarin, egy kis lekvár (higított hitlerszalonnának néztem) meg egy kis tea (utoljára a honvédségnél ittam ilyet). Az ebéd se volt sokkal különb, 1000 Ft-ér egyszer hoztak kelkáposztafőzeléket, majd másnap káposztástésztát, a többit nem említem, egyik sem érte el a pécsi kb 500 Ft-os menüs ebédek minőségét. A választási lehetőség pedig az volt, hogy megeszem vagy nem eszem meg. Inni nem adtak mellé, még egy pohár vizet se, amikor nagyon szomjas voltam és nem bírtam ki a szobáig, akkor rendeltem 200-ér egy kőbányait.
  • Lengyelek. Hát ezek nagyon tirpák népek. Reggel hétkor kivonul egy csapat kis polák az udvara, bekapcsolja a magnót, azt uzsgyi: reggeli torna, és nem érti meg ahogy három nyelven magyaraázom neki, hogy én még ugyan alundi szeretnék egy-két órát. Éjjel meg jönnnek bebaszva, örjöngve, vihogva, az egész szállodát felverve.

A strand jó volt, igaz az aquaparkban nem voltunk, de mire végigmentünk minden medencén, anélkül is kellemesen elfáradtunk. Itt is volt lengyel bőven, sőt, magar szót nem is nagyon hallottunk. A parkolóban 70%-ban román, 20%-ban magyar, 10%-ban egyéb (német, holland, osztrák, olasz) rendszámú autók áltak. A lengyeleket ezek szerint buszokkal hozták, vagy valahogy máshogy. Szóval a strand kiváló volt a 20-i hétvégét leszámítva, mert akkor akkroa tömeg volt, hogy egy zsebkendőnyi hely nem volt, csak a leghátsó részen (kb 6-800 m a bejárattól) volt szabad hely. Lehet, hogy lett volna közelebb is, de én nem szeretem ha fél méterről a pofámba böfögnek egy fökhagymáslángosost. Vicces volt, hogy volt egy olyan gyógyvizes medence, aminek a szélén valami pezsgős ágyak voltak. Na ezeket nem lehetett kipróbálni. Nem hiszed el, reggel 9-kor befeküld a nyanya, aztán zárórekaor meg kijött. Hogy egész nap nem kellet neki hugyozni, azt kétlem... A legjobb a mediterrán medence volt. Óriási tengerpartszerű medence 20 cm-től 2.20 m-ig mélyült, meg néha hullámzott is. A hullámzásról jut eszembe, hogy volt egy direkt hullám mendence, amit óránént egyszer indítottak el, de nem akárhogyan. Amikor már jó televolt az úszómesterek a medence széléről hergelték a tömeget, hogy hassanak rá gépházban ücsörgő bácsira: az úszómester fújta a sípot, közben pörgette a naparnyőjét, a tömeg meg addig üvöltölt, sikított meg fütyült amíg el nem indult a hullámzás.
20-án meg elmentünk megnézni a Virágkarnevált. Szépek voltak a virágkocsik, meg az előttük ill. utánuk haladó táncsoportok táncoslányai. Kicsit későn érkeztünk Debrecenbe, de frankón megoldottam a parkolást is. Szóval a késés miatt végig kellett loholni a közel 6 km-es távolt ahol végigmegy a felvonulás, hogy minél többet lássunk a kocsikból és a tánccsoportokból. Mire a nagyerdei stadionhoz értünk, kb fél egy lehetett. Oda nem volt jegyünk, gondoltam veszek jegyeket a délutáni műsorra. Hát ez nem volt egyszerű. Fél egykor azt mondta a pénztáros, hogy talán fél kettőkor már tud adni jegyet a délutánira (14:00). Hát jó, modntam úgy is ebédidő van, vettünk néhány perecet, rétest és megettük, meg még sétáltunk is egy kicsit a Nagyerdőben. Fél kettő után pár percel ismát beálltam a péntárhoz, gondoltam most már lesz jegy. Kb 5-6 ember már állt előttem, de az volt a furcsa, hogy nem megy a sor. Még kettőkor sem volt jegy. Valamikor fél három után jutottunk be a stadionba, addigra már teljesen kész voltam, el is ment a kedvem az egésztől. Csak körbejártuk a kocsikat aztán el is jöttünk.
Csütörtök este megnéztük Az igazi da Vinci kiállítást. Nem semmi koponya lehetett az öreg Leonardó! Azon filóztam, hogy mi lett volna, ha a mai technológiák (villamosság, műanyagok, stb) már akkor is rendelkezésre állnak... Megdöbbentő dolgokat fedezett fel. Érdemes megnézni.
Hazafelé jövet beugrottunk egy kicsit a Hortobágyra. Megnéztük a Pásztormúzeumot meg a Madárkórházat. A hangulatot csak a mulatós zenével fűszerezett bóvlivásár és a céllövölde rontotta el.Összességében jól éreztük magunkat, fizikailag fáradtabbak lettünk mint egy hete voltunk, de az okosok azt mondják, hogy a szellemi fradtságra a fizikai a legjobb gyógyszer.